marți, 27 aprilie 2010

Zilele orasului Sfantu Gheorghe

Sambata seara cum nu aveam o alternativa mai buna am  fost la Sfantu Gheorghe, mai exact Sfantu Gheorghe, judetul Covasna. Acolo am nimerit in plina Sarbatoare cu care orice oras din tara asta ce se respecta se poate mandri ... Zilele Orasului - prilej de multa bere, mici si alte activitati. Dar ce-ti mai trebuie restul cand ai bere si mici.

Si cum spuneam am dat peste Zilele Orasului Sfantu Gheorghe, strategic aleasa data desfasurarii...de Sfantu Gheorghe. Eu nu prea ma dau in vant dupa astfel de sarbatori ,,campenesti’’ unde centrul de interes il reprezinta bineinteles micii si berea.
Insa de data asta asteptarile nu mi-au fost confirmate. Am ramas de-a dreptul impresionata de organizarea lor: 

  • Spatiu special destinal copiilor cu comedii si alte joculete.
  • Loc suficient de desfasurare a teraselor cu mancare (printre care si gulas), bautura si alte cele
  • O strada impanzita de comercianti ce vindeau toate soiurile de Kurtos kalacs (cozonac secuiesc) si alte dulcegarii
  • 2 scene bine echipate la care se cantau: la una muzica romaneasca si la cealalta muzica ungureasca...ca sa impace si capra si varza
  • Curatenie pe strazi intrucat vedeam cosuri de gunoi din 10 in 10 metri care culmea erau pline cu gunoi si nu puse acolo doar de decor. Ce mi s-a parut ciudat era ca nu te impiedicai de PETuri si alte mizerii plimbandu-te pe strada. Ce greu e sa te obisnuiesti cu normalitatea!
  • Aveau tot felul de activitati care impacau pe oricine. Am observat ca erau 2 corturi in aer liber ce vroiau a fi cluburi.Erau intesate de tineri ce topaiau p-acolo.
  • Oamenii. Oamenii se purtau  normal, se bucurau de Sarbatoarea lor. Fara tipete, urlete, alcool in exces si nesimtire multa. As putea spune ca erau mai civilizati

Asadar brovo lor pentru organizare! Pentru un orasel cu 60.000 de locuitori nu e rau deloc. Uitati-va aici ce program au avut, ca sa nu mai spun ca s-au gandit sa-l puna si online, pe un nume de domeniu destinat sarbatorii lor.

4 comentarii:

  1. "As putea spune ca erau mai civilizati" .... hmmm mai civilizati decat cine?

    cat despre capra si varza ... micii se serveau cu salata sau cu mustar frantuzesc ?? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Erau mai civilizati...pur si simplu :)

    RăspundețiȘtergere
  3. mmiirrr ce raspuns sec !!! am kef de cearta da' n-am cu cine :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, chiar! Cosurile de gunoi pline chiar sunt un semn de civilizatie! Eu am in statia de autobuz din apropiete un cos de gunoi fara fund... la propriu - pui hartia pe o parte si cade pe cealalta. Si culmea: toata lumea il foloseste, din obisnuinta!

    RăspundețiȘtergere